Recent News

Nyhetsbrev för den vetgirige

[contact-form-7 id="2374"]

Branschmagasin

Branschmagasin fyller en viktig funktion inom olika industrier och yrkesgrupper. De skapar synergier mellan företag och organisationer och ger en uppdaterad och oberoende bild av branschens framsteg och utmaningar.

Genom att både få en övergripande och överskådlig bild av hela branschens status och fördjupande information på detaljnivå håller man sig i uppdaterad av sin bransch, hittar potentiella samarbeten och lär sig av andras framgångar eller misslyckanden. Man får en bättre insikt i sin egen bransch där man själv kanske är expert på ett visst område. Man lär känna sin bransch!

Våra magasin

MediaValue producerar ledande branschmagasin i egen regi. Genom en kombination av journalister och redaktörer som skapar vasst och engagerande redaktionellt innehåll, art directors och webbutvecklare som skapar en snygg, robust och användarvänlig struktur och form och key account managers och affärsutvecklare som skapar en lyckad ämnesspecifik marknadsföring och distribution sammanför vi läsare och annonsörer i rätt sammanhang, i rätt kanaler och till rätt målgrupp.

Våra branschmagasin har egna nyhetssiter och nyhetsbrev som levererar de senaste nyheterna. I dessa kanaler erbjuds det också möjlighet till digital annonsering, i form av nyhetsrum och grafiska annonser.

Nordic Life Science

Nordic Life Science är Nordens ledande affärsmagasin inom biotech, medtech och läkemedelsutveckling. Varje kvartalsutgåva belyser viktiga nyheter, investeringar, affärer, intressanta tillväxtföretag, forskningsframsteg samt färgstarka profiler, inom både nordisk och global life science-industri. Det är ett fördjupande magasin om cirka 80-100 sidor med högt nyhetsvärde för dem som arbetar inom eller är intresserad av life science.

Hållbart Byggande

Arbetet för en mer miljösmart och energieffektiv bygg- och fastighetssektor har pågått under en lång tid och för att möta ett starkt intresse och väl utbrett informationsbehov lanserades kvalitetsmagasinet Hållbart Byggande i början av 2014. Lanseringen blev en succé och ett knappt år efter premiärnumret har Hållbart Byggande etablerat sig som Sveriges ledande magasin om energieffektiva fastigheter och hållbart byggande, med allt vad det innebär för dagens bygg- och fastighetssektor. Utgivning sker med fyra nummer per år och varje utgåva distribueras till 10 000 beslutsfattare över hela landet.